Haute Couture Nedir ?

Ne kadar çok kullanılan bir kelime aslında .. 
Bildiğiniz gibi dilimize Fransızca dan eklenmiştir. HAUTE COUTURE yani Türkçe de yüksek moda diye ifade edilir. Açılımı kişiye özel ısmarlama dikim olarak çeviriyorum ben daha iyi anlamanız açısından. İşçilik olarak kumaş ölçü ve kalıplar olarak çok daha farklı üretilmiş bir eşi olmayan tamamen size özel yapılmış kıyafetler için geçerli bir terimdir. 
      Günümüzde moda evleri bunlari yapmaya devam etmektedir ancak benim gördüğüm bir açıktan dolayı ya da rahatsız olduğum bir konu olduğunu dile getirmem lazım . Durum sanıldığı gibi değil bence . Yani modacılar bir koleksiyon hazırlıyor ve bunun uzerinden gidiyor . Ben buna karşıyım. 
   Bence her insana özel kapsül koleksiyon hazırlanmalı. 
Örneğin bana düz dar etek yakışmıyor vücut tipimden dolayı . Ama çan etek vücudumu daha düzgün bir formda gosteriyor. Bu sebeple şimdi ben bir koleksiyon hazırladığım da bunları mutlaka ama mutlaka göz önünde bulunduruyorum ! Yani çalışma prensibim olarak size özel bir koleksiyon çalışıyorum. Tamamen sizi yansıtan . İşiniz, sosyal cevreniz , vücut tipiniz ve karakteristik ozelliklerinizle mutlaka ama mutlaka uyum sağlamalı . Örtüşmesi gerekiyor ki içinde sizin konfor alanınızı sağlamış olalım . 
        Ben bu sebeple çalışırken üzerinde bütün koşulları göz önünde bulunduruyorum . Özel günleri olup olmadığı (regl dönemleri) sonrasında uyguladıkları diyet ve ya stresli bir dönem geçiriyorlarsa ödem toplama ihtimallerine karşı çok hazırlıklı davranıyorum. 
      Yaptığım elbisenin insanın kişiliğini ve tarzını yansıtması çok önemli . 
      İnsanlar elbiselere göre değil ; bence elbiseler insanlara göre sekillenmeli diye düşünüyorum! Bu sebeple bize hizmet eden elbiselerin içerisinde kendimizi rahat, eşsiz ve iyi hissetmezsek bize bir katkı sağlamaz. 
    Rahat bir elbise size çıplak ayakla yürüme konforunu sağlar. Kimse ayağını sıkan ve ya haddinden yüksek topuk ya da kocaman ayakkabılar içinde yürümekten keyif almaz. 
   Ve hayatta en büyük lüks bence konforlu kıyafetler içerisinde olmaktır. 
 🖤 hep şık kalmanız dileğiyle 💁
Miray Gündoğdu 🖤

Yorumlar